sábado, 29 de enero de 2011

Declaració d'Autoestima

Jo sóc jo.


En tot el món no existeix ningú exactament igual a mi.


Hi ha persones que ténen aspectes meus, però de cap manera el mateix conjunt. Per tant, tot el que ix de mi és autènticament meu, perquè només jo ho vaig elegir.

Tot el que tinc hem pertany: el meu cos i tot el que fa; la meua ment, amb tots els pensaments i idees; els meus ulls, inclent-hi totes les matges que veuen, els meus sentiments; siguen quins siguen; ira, alegria, frustració, amor, decepció, emoció, la meua boca i totes les paraules que surten; refinades,dolces o tallants, correctes o incorrectes; la meua veu, forta o suau; i totes les meues accions, siguen per a altres o per a mi.

Sóc amo/a de les meues fantasies, somnis, esperances, temors. 


Són meus els meus triomfs i els meus èxits, tots els meus fracassos i errors. Com que tot el que és meu hem pertany, puc arribar a conèixer-me íntimament. En fer-ho, puc arribar a estimar-me i sentir amistat cap a totes les parts que hem composen. Puc fer factible que el que hem concerneix funcione d'acord amb els meus interessos.

Sé que tinc aspectes quen hem desconcerten i altres que desconec. Però mentre jo m'estime, puc buscar valor i optimisme solucions per a les incògnites i anar descobrint-me cada vegada més.
Comsevulla que parega o sone, diga i faça el que siga, pense i senta en un moment donat, tot és part del meu ésser. Açò és real i representa el lloc que ocupe en eixe moment del temps.
A l'hora d'un exàmen de consciència, respecte al que he dit i he fet, del que he pensat i sentit, algunes coses resultaràn inadecuades. Però puc destacar el que és inapropiat, conservar el que és bo i inventar alguna cosa nova que suplesca el que està descartat.

Puc veure, sentir, escoltar, dir i fer. Tinc els mitjans per a sobreviure, per apropar-me als altres, per a ser productiu/va i doanr-li sentit i oredre al món de persones i coses que m'envolten.
Em pertany i així puc estructurar-me.


Jo sóc jo i estic bé.


Virginia Satir

1 comentario:

  1. Dones Cabal és un grup de dones on caben els homes cabals, que n'hi han!

    ResponderEliminar